Ekonomi

Demirli ve demirsiz metal ihracatı 3,27 milyar dolar

İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği’nden (IDDMIB) yapılan açıklamaya göre sanayi sektörü üretimi, ihracatı ve istihdamıyla Türkiye ekonomisinin lokomotifi olmaya devam ediyor.

Mart ayında Türkiye’nin ihracatı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4,4 artarak 23,6 milyar dolara ulaşarak tüm zamanların aylık ihracat rekorunu kırdı.

Sektörün Mart ayındaki ihracatı bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 15,1 azalarak 1,22 milyar dolar olurken, Ocak-Mart dönemindeki ihracat ise aynı aylara göre yüzde 13,9 azalarak 3,27 milyar dolar oldu. önceki yıl.

Yılın ilk çeyreğinde sektör, genel ihracattan yüzde 5,3 pay alarak en çok ihracat yapan sanayi kolları ortasında 6’ncı oldu.

“Deprem felaketi sektörün ihracatını yüzde 10 etkiledi”

Açıklamada görüşlerine yer verilen Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Yardımcısı ve İDDMİB Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Tecdelioğlu, bölümün birim ihracat fiyatlarına ilişkin şunları söyledi:

Demirli ve demir dışı metaller branşında 2023 Ocak-Mart döneminde birim ihracat fiyatı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 0,26 azalarak kilogram başına 4,62 dolar oldu. 674,5 milyon dolar ile şubenin en çok ihracat yaptığı bölgedir.

İhracatı yüzde 10 oranında olumsuz etkiliyor.

Ülke bazında en çok ihracat yapan ülkeler arasında Almanya 168,4 milyon dolar ile ilk sırada, 96,1 milyon dolar ile İtalya ikinci, 58,8 milyon dolar ile ABD ise üçüncü sırada yer aldı.

Tecdelioğlu, Kahramanmaraş’ta yaşanan deprem felaketinin bölümün ihracatını yüzde 10 etkilediğini belirterek, “Mutfak sanayimiz, metal sanayimiz çok fazla deprem coğrafyasında. Fabrikalar halen yüzde 30-40 kapasite ile çalışıyor. Özellikle Kahramanmaraş’ta mutfak sanayi çok etkilendi, diğer illerde de metal sanayi etkilendi, Sektörün ihracatını yüzde 10 seviyesinde olumsuz etkiliyor.”değerlendirmesini yaptı.

Daha çok ziyaret edeceğiz

Tecdelioğlu, konteyner fiyatlarının düşmesiyle başta Çin olmak üzere Uzakdoğu’nun tüm dünyada rekabetçi fiyatlarla hareket etmeye başladığını belirtti. “Çin’in agresif rekabetçi fiyatları bu dönemde bizi zorladı. Rekabetçi olabilmek için Uzak Ülkeler Stratejisi kapsamında daha çok B2B görüşme, daha çok fuar katılımı ve daha çok ziyaret gerçekleştireceğiz.”sözlerini kullandı.

Tecdelioğlu, ABD’ye ihracatta artış gözlemlendiğini, bu coğrafyadaki artışın sektörleri heyecanlandırdığını belirterek, fuarlar ve B2B’ler ile ABD’de ihracatı artırma çalışmalarının devam edeceğini söyledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu