Ekonomi

Rémy Cointrea, satış görünümündeki yavaşlamadan dolayı düşüş yaşadı

Yazar – Geoffrey Smith

Investing.com – Rémy Cointreau (EPA:RCOP) payları, Fransız içki devinin mali yılının ikinci yarısında büyümede yavaşlama beklediğini açıklamasının akabinde Perşembe günü düşüş yaşadı.

CEO Eric Vallat, Mart ayına kadar olan altı aylık periyotta muhtemelen “COVID-19 sonrası normal tüketime dönüş” olacağını söyledi.

Şirket mutlak manada tüketimin COVID-19 öncesi düzeylerin epey üzerinde olmasını bekliyor lakin Vallat şirketin son iki yılda yaşanan patlamanın birtakım şiddetli sonuçlara yol açacağı konusunda uyardı. Vallat tekrar de şirketin tüm yıla ait beklentilerini tekrarladı ve Rémy’nin stratejik hedeflerine ulaşma konusunda planlananın ilerisinde olduğunu söyledi.

Rémy Cointreau hisseleri açılışta %3’ün üzerinde paha kaybettikten sonra biraz toparlanarak kaybını %1’in altına indirdi. Hisseler, pandemi sırasında eve kapanan tüketicilerin diğer harcama fırsatlarının kaybını telafi etmek için kendilerini küçük lükslerle teselli etmesiyle iki kattan fazla artmıştı. Bu yıl hisselerdeki geniş çaplı satışlara rağmen şirket, bu kazançlarının yarısından fazlasını korudu.

Şirket, ilk yarıda yıllık %11’in üzerinde kimi güçlü fiyat artışları gerçekleştirmeyi başardı; bu da bu yıl tüketici fiyatı düzeyindeki enflasyonun ne kadarının, öbür faktörlerden çok marj genişlemesinden kaynaklandığının bir öbür göstergesi. Fiyat artışlarına karşın satış hacimleri %9,7 oranında artarak organik satışlarda toplam %21’lik bir artış sağlandı.

Euro’nun kıymet kaybetmesi de güçlü bir rüzgar yaratarak raporlanan satışlara 48 milyon euro üzerinde bir katkı sağladı ve faaliyet marjını yüzde 2,2 puan artırdı. Şirket, tüm yıl boyunca döviz faktörlerinin satışlara 110-120 milyon euro ve işletme kârına 55-60 milyon euro ortasında bir katkı sağlamasını beklediğini açıkladı.

Marjlardaki toplam 3,8 puanlık artışın yarısından fazlasını, döviz kurlarındaki dalgalanmalar oluşturdu. Güzelleşmenin geri kalanının büyük kısmı da şirketin, COVID-19 nedeniyle tekrarlanan bölgesel kilitlenmelerin yaşandığı bir ortamda tüketicilerin buna karşılık veremeyeceğinden korkması nedeniyle Çin’deki pazarlama harcamalarının süreksiz olarak askıya alınmasından kaynaklanıyordu.

Net kâr %67 artışla 224 milyon euro’ya yükselirken pay başına kar %65 artışla 4,40 euro’ya ulaştı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu